Thursday, November 29, 2012

Kepada seorang teman sekolah dulu

Bila rindu pasti terbawa-bawa sampai mimpi. Ah, rindu itu sakit kerana berjauhan. Dah tak larat dah nak rindu-rindu nih. Haha. Gelak sendiri. kalau rindu pasti terbawa-bawa sampai tangisan. Ok, STOP.

Mungkin aku yang berubah. Maaf atas kekasaran terhadap hati kau. Aku selalu sangat buat muka dan suara terhadap diri sendiri. Kadang-kadang jelek terhadap kekalutan diri. Aku minta maaf atas kekasaran terhadap hati kau. Aku tidak tahu cara ekspres diri dengan betul. Aku belajar insyALLAH. Don't blame me for a small thing my dear.

Kau bertuah. banyak pengalaman. Senyum. Cerita banyak-banyak. Aku suka dengar. Aku buat muka blurr sebab ta tahu nak ekspres macam mane kagumnya aku terhadap kau. Kau makin cantik. Ditambah lagi tarbiyah yang kau dapati dan dikelilingi biah solehah yang sangat bagus. Aku lega kau berada dalam zon selamat. Aku masih di sini. Berteman cerita lama.

Ya, aku rasa sangat bagus kau menghargai kawan kau sekarang. Sayang dia ketat-ketat. Ya, benar-benar dia cinta sahabatnya kerana ALLAH. Tup, fikiran aku terus melayang kepada zaman kita dulu. Sumpah macam apa jer dulu. Keh88. Selalu jer gaduh dengan kau. Kerana dulu aku tak faham langsung tentang ukhuwafillah. Bila bertemunya dengan sahabat, iman pasti meningkat. Tapi aku paling tak suka gaduh dengan kau. Pasti tak bertegur. Lama pula tuh. Hati sahabat mane tak tenteram bila bergaduh lepas tuh tak bertegur. Haha. Sumpah macam apa jer dulu. Ego atau mengalah. Sorry dear.

Betapa jelesnya aku terhadap kau kerana sayang dia ketat-ketat kerana Allah. Banyak juga kau bercerita pengalaman kau dengan dia. Lagi jeles. Tapi itu kan hak kau untuk bercerita. Aku mendengar. Sekadar kagum dan usaha memperbaiki diri. sebab disebalik butir kata-katamu pasti Allah nak tegur aku juga. Banyak juga kau bagi aku semangat walau dalam masa yang singkat. Aku akan cuba perbaiki mana yang silap. Terima kasih.

Nak jumpa banyak kali boleh tak? Sebab nak lepas rindu jer.

Aku kalau jumpa kawan, aku tak suka banyak cakap sangat sebab aku suka perhati.. Cantik. Cukuplah sekadar aku diam dan menatap matamu. Rindu pun terlepas sudah.

Kalau kita main buai sama-sama pun sudah ok. Aku suka. Cukuplah sekadar aku simpan memori di ingatan. Aku akan kenang. Kemudian tersenyum.

Minta maaf seandainya selama ini aku banyak mencipta kenangan yang tidak sepatutnya tercipta. Haha. Gelak sendiri lagi. Kadang-kadang malas nak fikir balik. Tapi itulah memori yang akan kita cerita bila masing-masing berjumpa antara satu sama lain. Sumpah rindu kan?

-dihimpit memori lama-
Sahabatmu yang sayang kau ketat-ketat dulu dan hari ini.

No comments: