Friday, November 03, 2017

Menerima Risikan Si Dia

Semasa saya menerima risikan daripada pihak ketiga untuk mengetahui saya ni dah berpunya ka belum, masa itu saya benar-benar pasrah, tak kahwin tak pa lah.

Serius. Pasrah betul.

Sebab masa itu baru sahaja kecewa dengan calon sebelum itu.
Tapi Alhamdulillah ala kulli hal.
.


Saya sentiasa bercakap pada diri, 
takpa kalau aku tak kahwin. 

Kita tengok Maryam. Siapa Maryam di mata Allah? 
Sehingga Allah angkat menjadi bidadari syurga. 
Malah dilantik menjadi antara barisan penghulu bidadari.

Beliau tidak berkahwin. Malah tidak pernah disentuh oleh lelaki ajnabi. 
Tetapi Allah tetap angkat menjadi penghulu bidadari syurga. Allahu akbar.
.

Allah nak pilih kita masuk syurga bukan sebab orang ni kahwin ka tidak.
Tetapi Allah pilih kita masuk syurga atas dasar iman dan taqwa.
.

Cakap senanglaaaa..
Hmmmm.. memang senang cakap..

Tapi dengan bercakaplah kita baru tahu.. baru faham.. baru sedaq..
.


Moga kita sama-sama jadi baik.
Insya-Allah.

No comments: