Saturday, October 24, 2009

NUKILAN dari seorang hamba~

tika aku kesedihan
dia meniup nikmat kegembiraan
tika aku keseorangan
dia datang meneman
tika aku kekecewaan
dia membawa harapan

tika aku kelukaan
dia mengubatkan
tika aku menangis
dia mengusap ketenangan
tika aku terleka
dia mengingatkan
tika aku lemah
dia menguatkan

dia memberi dengan hati yang ikhlas
tulus dari seorang berjiwa lapang
dia berkongsi dengan kegirangan
menarik bersama2 di atas tali kebenaran

membuatkan hati aku tertanya2
jauhkah darjatku dengan dia?
kerdilkah aku dibandingkan dengan dia?
mampukah aku menjadi hambaMU yang terhebat di sisi?

kekuatan yang menzahirkan
untuk terus bernafas
menegakkan ad-dinul ISLAM
di atas bumiMU
peringatan yang menggagahkan
diri ini untuk terus membangun
di saat memberi jua...

No comments: