Saturday, August 07, 2010

nukilan hari lahir

Tenang itu sukar ternampak.

Ia ada dalam jiwa.

Jiwa yang tenang jiwa yang dipilih.

Dipilih olehNya.

Tenang itu bagai satu rahsia.

Sukar diungkap oleh kata-kata.

Sukar dilihat oleh mata-mata sang pelaku dosa.

Bahkan tidak tercapai oleh Si Pencinta Dunia.

alhamdulillah wal hamdulillah,,,

nukilan hati buat anda semua,,,

HARI INI dan SEMALAM

aku merengek
ketika aku kecil

aku merajuk
bila cuba dipujuk

aku berlari mendapat umi

aku semasa kecil

aku seorang yang nakal

bermanja dengan guru

menjadi sebutan guru

sekolah itu menjadi saksi

aku semakin dewasa
melangkah ke medan hidup

perjuangan Rasulullah

akan diteruskan

waktu menjadi saksi


ketika aku rebah

kadang2 tersungkur
namun itukah pengakhirannya?

aku bukan aku yang dulu

ada cita2 hidup

bukan hanya dunia semata2


jadi
aku harus bangkit

bangkit dengan semangat izzatul ISLAM
semoga langkahku ini
tidak mati
dek kerana dugaan

biarlah hidup dengan kekuatan

kekuatan yang dipinta menjelang dinimalam

kekuatan dari MAHA MENCIPTAKAN


p/s SELAMAT HARI LAHIR, WAHAI ASAR!!!
~0408~

4 comments:

Unknown said...

suka yang paling atas sekali

Asyraf Farique said...

bguih2.. selamat hari lahir.. hang kat skulah baik jew.. haha.. aku yg nakal.. moga2 jd muslimah yang baik.. amin

. said...

:) sayang kamu!

Unknown said...

sayang juga syazana.
terima kasih ye asyraf~