Saturday, November 13, 2010

KAKAK, adik...

asalamualaikum kepada para pembaca belog ini yang tak sangat berupa belog.

alhamdulillah. dinner yang sungguh hebat. dinner dengan adik2. dinner dengan ustazah yazimilwati, pensyarah SYUC. dinner dengan kawan2 yang dah nak fly. sedih rasanya. bila pula time aku nak fly? sabar ya. ada rezeki adalah tuh. rezeki itu ada pada TUHAN. mintalah padanya. insyaALLAH. perjalanan hari ini, ada suka ada duka.

concentrate pada notes biology selama 5 jam. sungguh mengasyikkan. sesekali terlena. itulah manusia. lemah. semoga lena itu tidak memakan masa kamu semua study sehingga berjam-jam lamanya. ok. titik.

hari ini berjalan bersiar-siar lagi. eventhough we have a paper on monday. but it's OK and very OK when we put the things because of ALLAH. semoga ada kerahmatan dan keberkatan.

KAKAK,adik...


"kakak, kami bagaikan terombang ambing di sini. kami tidak kuat. kami takut. kami tiada qudwah hasanah di sini. kami minta tolong jasa baik kakak."

adik, bila kamu futur, angkatlah tanganmu. berdoalah. minta padaNYA. DIA yang maha MEMILIKI. mintalah petunjuk dariNYA. istiqamahlah dalam amalanmu. ingatlah walau sedikit amalanmu itu tetapi tetap berterusan, insyaALLAH, ALLAH permudahkan urusanmu adik. adik, kakak percaya setiap hari adik akan belajar. belajar tentang hidup.

ya, kakak tidak nafikan. cabaran dunia luar sangat hebat. ya, kakak tahu, ada dalam kalanganmu daripada biah soleh. biah solehah. bila kamu keluar dari kepompong indah itu, kamu melangkah ke alam nyata. alam yang sangat membimbangkan. alam yang sangat mempesonakan. adik, teruskan istiqamah dalam amalmu, seperti kamu pernah lakukan dahulu. kakak sangat bimbang akan dirimu. kuatkah kamu di sana?

adik, kalau kamu perlukan pertolongan, kakak sedia membantu. apakah yang kamu perlukan?

"sokongan!!!"

insyaALLAH. kakak akan sokong. kita buat bersama2 selagi kudrat masih ada.

p/s adik, kakak sayang kamu semua.






2 comments:

. said...

saya sayang mereka juga... sobss

Unknown said...

berdikari,sabar,ramah 3 aspek penting nak survive. hu88