Monday, December 10, 2012

Slot Hati ke Hati

Slot hati ke hati.

Hamek kau. Semua kene share. Nasib baikla buat laju-laju. Kalau tak, semua cerita terbongkar. Oh tidaaaaaakk! Kali ini ada slot lama tapi version baru. Teknik untuk membuka hati para peserta dalam slot hati ke hati. Huish, sangat penting slot ini kalau kita atau anda buat program.

Objektif slot hati ke hati untuk kita kenal dia lebih dalam lagi. Buat aku kenal dia lebih dalam lagi. Bukan dia adik aku pun. Ok, fine. Tu namanya pentingkan diri. Tapi kita nak kenal dia supaya akan datang kita boleh follow up dia dari masa ke masa. Takkan nak lepaskan sahabat kita kalau dia dah jadi sahabat kita. Selain tu, penting untuk kita invite mereka jadi peserta untuk program akan datang. Yep, hubungan dan kasih sayang yang terjalur dalam hati akan menjadikan alasan mereka datang ke program kita lebih kuat. Apatah lagi sudah mengenali kita as fasilitator or kakak atau abang angkat :)

Saya nak share ni harapnya membantu juga anda untuk menjayakan program anda di luar sana. InsyALLAH.

1) Semua orang ada satu helai kertas. Buat graph. Ada garisan horizontal dan garisan menegak.

2) Then bahagi kepada 2 bahagian secara horizontal (melintang) dalam graph. Buatla garisan comel yang panjang.

3) Atas bahagian senyum :) Bawah bahagian sedih :(

4) Buat graf hidup dalam masa setahun. yang sedih turun bawah garisannya then bersambung kalau ada bahagian gembira, tarik garisan ke atas.

5) Lepas kita minta mereka share.

Gelak-gelak jer aritu kumpulan fasilitator buat. Teknik dalaman ni kene ajar juga pada fasi. Kang dok buat-buat kat orang, fasi tak pernah pun buat aktiviti tuh. Huehue.

Bak kata Hazirah, sharing is caring.

Orait.

Kayuh kayak perlahan-lahan
Di mana-mana iman dipertahan



No comments: