Saturday, November 02, 2013

Emosi Iman

Emosi manusia beriman cuma ada dua. Dua. Saya pada mula tak percaya. Tapi percayalah.

"Emosi manusia beriman ada dua iaitu SYUKUR dan BAHAGIA" -Prof. Muhaya-

Saya terkejut. Melopong sebab bagaimana tuuuuu? Kalau kita asyik berfikir bagaimana, sampai tak sudah lah berfikir. Apa kata terus mulakan mana yang ada di hadapan mata?

Ada jari. Menulis perkara kebaikan. Ada mata. Mencari santapan hati. Ada minda. Lapangkan untuk ilmu.

Memang senang cakap. Tapi memerlukan istiqamah dengan berlatih.

Aiikk. Bersyukur pun kena ada latihan ke?

Haruslah. Saya masih beginner. Tolong ajar saya!

Bahagia pun kena latihan juga ke? Haruslah.

Tanamlah emosi bahagia dalam keadaan apa pun. Bahagia kita masih ada Tuhan menyayangi kita. Bahagia dalam duka. Bahagia dalam kecewa. Bahagia dalam berharap. Bahagia di sebalik senyuman.

Saya pun berlatih senyuman. Tangkap gambar sendiri banyak-banyak. Pilihlah senyuman paling menawan dan berlatihlah apabila bertemu dengan orang lain. Hehe. Nampak macam noob betul...

Saya ni dahlah susah nak senyum. Senyum sikit... Takkan ada kamera je baru nak senyum. Hipokrit. Haha.

"Saya hanya mampu tersenyum apabila saya tak tahu nak salurkan stress saya ke mana.." -Ukhti Hani Hafeeza.
Well, banyak bergaul dengan orang ni membuatkan saya banyak termotivasi dan terinspirasi!
 

No comments: