Saturday, May 25, 2013

Satu Dunia menjadi Saksi

Suasana di sekolah pada hari kejadian

20 Mei 2013 - Hari itu menjadi saksi, perginya Cikgu Yussairi pada usia yang muda. Aku terkejut dan sangat berharap pada Allah agar menumpahkan kasih sayangNYA melimpah ruah kepada Cikgu Yussairi.

Miss his warm smile :(

Cikgu sakit. Pagi 20 Mei dia menghembuskan nafasnya terakhir. Di sekolah. Pagi itu ramai-ramai turun Surau al-Karim, surau sekolah untuk memandikan jenazah. Ramai bekas cikgu sekolah juga turun ke sekolah. Allah sayunya suasana sekolah pada hari itu. Sunyi tanpa gelak tawa.

Setelah selesai memandikan jenazah, jenazah terus dibawa ke rumah keluarga di Klebang. Rombongan bas sekolah dan kereta-kereta cikgu mengiringi sehingga ke sana. Selesai solat jenazah, terus dikebumikan...
Budak-budak diberi peluang untuk majlis pengebumian. Allah indahnya kebaikan mereka.

Kehilangan yang menyaksikan banyak kebaikannya.

Ya Allah permudahkanlah jalannya ke SYURGAMU. Atas pengorbanan masa dan harta demi mendidik ummat Nabi Muhammad menjadi lebih sempurna. Ya Allah permudahkanlah kakinya menjejak ke syurgaMu. Atas cintanya mencurahkan ilmu kepada ummat yang dahagakan ilmu... 

Satu dunia menjadi saksi kebaikanmu. Kerana anak didikmu berada di seluruh dunia..... Salam untukmu syurga, wahai Cikgu Yussairi!


No comments: