Tuesday, July 17, 2012

INTEL kali ini Awesome!

Pagi yang setia menemani hari-hari cintaku yang ALLAH beri. Segar mekar di minda. Bawaku berlari dalam ketenangan. *Dah lama tidak bermadah puisi. Semuanya datang dalam hati. Eyh macam pantun pulak. Okeh2. Next point. AMARAN: ini bahasa tak formal. dan lebih kurang diari jugaklah. so, jangan amek ayat-ayat post kali ini masuk dalam exam pulak ye!!!

INTEL2012

Ni my buddies!!! SENYUM!!! Yang kat belakang muka ala-ala berjanggut semua tuh abaikan :p

Mesti dak-dak ni tak bersabar tunggu post ini kan? Kan? Ngaku je lah. Haha. Tadelah. Yelah walau sorang dua orang je daripada ex-sisme yang baca, tapi saya menghargai pembacaan anda. Senyum :)

Bermula kisah 13 Julai 2012. Catatan perjalanan hidup saya di Selandar berjumpa dengan cikgu-cikgu di bilik guru. Stesen paling lama di stesen Cikgu Syuhada. Haha. Segala cerita terbongkar di situ. Gosip-gosip korang-korang semua ada di tangan kami. Kejamnya ayat. Tak de la. Dalam bahasa lembut, update khabar hangpa semua. Acecece. Ramai dah graduate. Ramai juga dah tunang. Ramai juga nak nikah. Tahun ni ada. Tahun depan ada. Kelakar. Tapi yang paling pergh sekali dulu, cikgu ada cerita ada senior sekolah daripada degree terus buat PhD. Respek lah abang tu. Dah tak ingat dah nama abang tu. Senyum :)

Kemudian, dalam pukul 3 petang kami ada sesi dengan budak-budak tingkatan 4. Budak-budak ni ada kursus kepimpinan sistem rumah. Cikgu Huda ambil kesempatan kami untuk polish budak-budak ni. Hebat hey la senior-senior yang datang. Dari oversea turun sekolah kot. Hebat hey lagi sekali !! Pengalaman hebat dikongsi bersama. Cerita Kak Sheri, cerita Kak Shishi, cerita Abang Besi, cerita Abang Omar. Cerita Omar la paling penjang sebab asyik tanya definisi. Kehkehkeh. Tak de la Omar. Gurau-gurau.

Then ice breaking form 5 dijalankan selepas maghrib dan diikuti LDK1 hebat hey! Jap tunjuk gambar sikit.Sebelum tu ada pengisian daripada dak besi.

Happening gak budak-budak ni punye cheers! Tahniah ye! Group sape ni? Kemal ya?
Next day, 14 Julai 2012. Berkumpul di DG. Ada sesi pembentangan laluan ke universiti.Awesome hebat hey la semua orang. Paling saya tertarik diploma. Rasa nak amek plak diploma. Sebab laluan ke degree tu agak mudah dan boleh high skor. Ramai yang membentangnya. Dak Sheri dan Shishi UIA, dak Omar and the geng oversea, dak Afif dan Kemal diploma, dak Wan Zai matriks,,, Siapa lagi ye? Semua cerita best2! Pengalaman dan amanat-amanat semua bertabur di situ demi hadek-hadek! Panjang nasihat mereka! Namun itu juga motivasi saya! Then ada sesi laluan ke universiti dan kos yang diminati. Sesi ni dibuat dalam bentuk stesen. Best! Saya banyak menyebuk kat stesen orang lain. Macam orang kehilangan arah pun ada jugak. Hihi. 
 
Stesen oversea paling ramai!!! YEah. Bukak sampai 3 stesen kot diorang ni. Jeles2...



Tu dia fasi kita!!!

Lagi malam tu ada interview. Pakat mula-mula semua fasi kene pakai baju formal, kemeja baju kurung bagai. Last-last kami ja yang pakat pakai lawa-lawa. Dak laki? Jangan harap la. Nah ini buktinya...


Serius ketika interview budak-budak nih...
Ni Sheri dan Jijah. sebelah sana Faiz dan Alin 

Naz pun ada? Haah. Dia ada kenduri maghrib tu. Datang sekejap. Walau datang sekejap, terbaik lah Naz!!!

Ok setakat ni jela. Ha? Nak cerita lagi?

JAp. Owh, esok 15 Julai 2012 ada explorace. Budak geng ada upload kat fb. Silakanlah rajin semak gambau2 tu ye! Explorace budak geng kata tak de objektif. Saya garu-garu kepala kejap. Sebenarnya ada. Objektif dia, seronok! CP paling best bila kene amek daun dalam baldi yang ada banyak banyak-banyak-banyak sangat katak. masyaAllah! Mane diorang cekau tu, kene tanya dak-dak laki lah. Tengah malam diorang cari. Lepas tu ada CP kat padang kene ambil gambar ikut arahan. Gaya lemau la, gaya badang la, gaya baru nak melabur la...adeyh. Macam-macam. Pastu ada CP kene buat esei semua perkataan huruf depan dia sama. Paling tak tahan gelak cerita Jepun. Ayat yang paling ingat bila dak Idin bacakan esei tu, Jepun jerit, "Jangan, jangan jangan!" Dua kali pulak tu dialog tuh. Ada tu pulak dia sebut memanjang nama orang. Tak ingat nama orang tu macam mane, lebih kurang ginilah, jamilah, jamil, jemain, jamal, jumpa jijah,jaki, jaman. Nak menghabiskan 50 perkataan tuh, diorang buat mudah mudah. Ada tu pulak, ahmad anak abu. abu anak arif. arif atok ahmad. abu ada anak. anaknya ahmad, ajmal, abdul, aisyah, aminah...arif atok kepada ahmad, ajmal, abdul, aisyah, aminah..Hahaha. Macam-macam diorang ni. Adeyh. Oke lah.

Best. Gonna miss you guys! Hebat hey!
Apa-apa pun memang best!