Thursday, July 05, 2012

Perjuangan Bukan Sekadar Ini

Kala ku merintih
Kala ku penat
Bait-bait cintaMu
Menyapa hati
Tak keruan kusedar
Hati ini jauh 
Masih belum tertambat
Di jambatan JANNAH

Bacakan aku
Bait-bait itu lagi
Aku lemah
Bacakan aku
Per kata sulaman itu
Agar aku mengerti
Perjuangan bukan sekadar ini

Hamburkan aku
Dengan semangat perjuangan
Campakkan aku
Kata-kata yang penuh berapi
Aku mudah tergelincir
Saat kau hilang di pandanganku

Aku rindu bibirmu memuji-muji ALLAH
Aku terkenang saat kau lafazkan itu
Bertawakkallah kepada ALLAH...
Aku tangis di sisi 
Saat genting 
Tika menghayun kaki ke gelanggang
Perjuangan

Allah,
Limpahilah rahmat kepada sahabat-sahabatku.
Terima kasih ya ALLAH,
Kau yang mendatangkan segala kebaikan
Kau yang mendatangkan segala teguran
Semuanya termaktub
Dalam kitab perjalanan hidupku

No comments: