Sunday, May 06, 2012

Nikah sokmo...

Orang sana nikah. Orang sini mikah. Kawan sana nikah. Kawan sini nikah.

Ya Allah, aku salah jejak ke ruangan mana nih?
Mengapa semua nikah awal? Muda kot dah nikah dah.
Cepat benar keputusan yang mereka bawa.
Benarkah aku masih di ruangan ini?
Mengapa mereka kelihatan pelik ye?

Ataukah aku yang ketinggalan?

Ya, Sakinah!

Rupa-rupanya saya semakin tua.

Dah tak lama dah tuh nak mati pula. Tetiba masuk topik lain. Huhu. Memang benar. Tak sedar pun nak masuk 21 tahun. Kawan-kawan dah nak nikah. Saya dikelilingi khabar-khabar gembira buat bakal isteri solehah mahupun bakal suami yang soleh.

Oho!

Saya sudah semakin tua. Rupanya saya orang tua yang tak sedar diri. Beginilah agaknya apabila akhawat masih lagi risau dirinya masih belum disunting padahal kawan-kawan sebaya sudahpun memiliki qurratu a'yun. Cahaya mata.

Woa!

Mabruk ya ukhti! Kepada Kakak Senior (ehem) Nurul Afidah Mahdom dan bakal zauj,,,
berbahagialah kalian di pentas syurga kerana kalian akan melaksanakan dan menyempurnakan sebahagian daripada agama ISLAM.

Mabruk!

Ada lagi senior-senior tua setahun daripada sekolah rendah nak nikah, tapi saya tak ingat mereka. Tapi saya ingat Kak Afidah! Kak Afidah...haish sudah lama tidak bertukar cerita, tiba-tiba bertukar cerita nak nikah dah. Apa-apa pun mabruk ukhti!

3 comments:

jie said...

mata bersinar-sinar*menunggu khabar berita dr budak monash

Unknown said...

hahaha. laju jer jie!!

tunggu khabar dari porg sane la plak ^^

nasih tiada khabar yang pelu dikhabarkan. Hehe.

Unknown said...

*org