Sunday, May 27, 2012

Study Week bukan WEAK.

Isu study week.

Malas atau rajin.

Saya nak jadi rajin. Rajin seperti dulu. Rajin di mana disertakan doa dan tawakal yang sangat tinggi kepada Allah. Dulu saya nerd. Sekarang tak lagi. Tapi saya nak jadi nerd balik. Rindunya waktu dulu. * Ada ke orang nerd dia mengaku dia itu nerd. Not so sure. Hihihi.

Isu study week ni, macam-macam dugaan dilalui semua orang. Apabila Allah mendatangkan masa lapang sahaja, itulah antara bahaya kepada semua orang termasuk saya. Sebab boleh terjerumus kepada perkara sia-sia atau bermanfaat. Masa planning ni sangat lah penting plus dengan komitmen. Semua itu di bawah tajuk disiplin.

Jangan la plak, masa lapang ni dihabiskan berangan! Berangan nak kahwin la, berangan nak pergi cuti-cuti jalan-jalan nanti la, berangan nak shopping perabis duit nanti...Hahaha. Macam-macam kan. Tapi sebagai muslim, ada Allah. Allahlah sebaik-baik perlindungan. Kita kene minta dengan Allah agar dijauhkan dengan bisikan syaitan yang direjam itu. Kita kene berDISIPLIN agar kita selalu isi masa lapang kita dengan perkara manfaat. DISIPLIN memperbaiki diri kita to be a better muslim. Percayalah disiplin diri itu mula dibentuk melalui penjagaan waktu solat kita :) Allah kata, Allah akan bantu bila kita tolong agamanya. Ada Allah nyatakan dalam surah Muhammad ayat 7. Ayat ni kawan saya pernah bagi time saya form 5. Sekarang saya baru nak belajar ayat ni. Ah, terima kasih sahabatku ^^.

Makanya, ayuh kita teruskan menggali ilmu agar kita ini tidak menjadi golongan tercicir malah menjadi salah satu daripada golongan pelopor ilmu dunia. ^^,

Yok, bakar semangat kita dengan semangat yang Allah kobarkan di dalam alQuran!
Allah kata, orang yang menuntut ilmu ini Allah naikkan satu darjat di sisi ALLAH. Maksudnya, lebih dekat dengan ALLAH. Yang paling penting, IKHLAS. InsyALLAH ^^,

#yangditulispada27Mei2012tapitaksiarkanpunsekianharapmaklum

Tambahan.

Makin sunyi. Hazirah peneman. Ella peneman. Masih stay coolioo. Semalam punya cerita, kami penuhkan satu kelas untuk study bersama. Sekarang tidak lagi. Sobs sobs bak kata cik Zahrah.

Well, everyone now are graduating. Congratulation!!

No comments: