Friday, May 11, 2012

Warna Ceria


Bagaimana mungkin kita mencintai Allah SWT dan ingin mendekati-Nya jika kita tidak mengenal-Nya dengan baik? Semakin kita mengenal seseorang dan mendapati banyak perwatakannya yang begitu baik, semakin kita mencintainya. Allah SWT tidak dapat dibandingkan dengan apa- apapun, bahkan kita perlu lebih mengenal Allah SWT berbanding yang lain. Kita perlu jatuh cinta dengan pencipta kita. Mulakan dengan nama-Nya Al-Waduud (Yang Maha Pencinta – The Ever-Loving). Cinta Allah SWT pada kita tak bersyarat. Kerana cinta-Nya, Dia tetap memberi rezeki kepada kita walaupun kita melanggar perintah-Nya. Mintalah kepada Allah SWT dengan 99 nama-Nya yang mulia.

Jika kita ingin mendekati Allah SWT, mintalah kepada-Nya dengan nama-Nya Al-Qareeb (Yang Maha Dekat) dan mintalah Dia membawa kita mendekati-Nya. Dengan nama-Nya Al-Waduud, mintalah agar Dia lebih mencintai kita dan menjadikan kita lebih mencintai-Nya. Begitulah seharusnya. Kita kadangkala berfikir terlalu berat dan terlupa bahawa jika kita memohon perlindungan-Nya, pasti Dia akan memudahkan urusan kita.

“Apabila Allah SWT mencintai seseorang, Dia akan memanggil Jibril dan memberitahu bahawa Allah SWT mencintai si fulan maka cintailah dia. Jibril AS lalu mencintainya, kemudian Jibril AS mengundang kepada seluruh penghuni langit dan memberitahu bahawa Allah SWT mencintai si Fulan, maka kamu semua mesti mencintai si fulan. Para penghuni langit pun mencintainya. Setelah itu diletakkan kecintaan padanya di kalangan penghuni bumi.” (HR Abu Hurairah)

LINK daripada Paksi.net

From LOVE of Allah

2 comments:

sea_lavender said...

terus mendekatkan diri kpd-Nya..
melalui 99 nama-nama indah Allah..
Insya-Allah..kte akan merasa diri begitu kerdil disisi-Nya

Unknown said...

insyALLAH.

dalam bersujud kita bercinta!

kak wanie jom!!!

Jom kita ke syurga <3