Tuesday, January 24, 2012

Huh, ape nih?

Haa, ada orang tak faham. Mula-mula nak buat tajuk dance, k-pop, korea and all stuff, tetapi ada orang tak faham pula. Mengapa kau buat tajuk itu? Apa yang kau nak tulis?

Ok, semua tuh tak de kaitan. Cuma rasa nak menari k-pop songs itu sebagai senamrobik. Tetapi rasa kelakar. Rasa kurang sesuai untuk dibuat di kem-kem kepimpinan islam. Ok, ada orang gelak. Memang tak sesuai la maksudnya itu :)

Menari sebagai satu senaman. Saya ni buat sembunyi-sembunyilah. Tapi best dapat keluarkan peluh mencurah-curah walaupun itu hanyalah tarian zapin yang lembut. Berlatih banyak kali pasti keluarkan peluh. Berlatih ramai-ramai. Bestnya. Saya tahu pasti dalam kalangan kamu semua ada yang suka menari. Tidak perlulah tipu saya. Haha (gelak guling).

Fine, bukan nak cerita menari ni best. Cuma nak bercerita menari ini bagus untuk bersenam. Allah suka mukmin yang kuat bukan yang lemah. 

-Jadi, menari ini sebagai salah satu wadah untuk kita bergerak aktif. Cergas dan ceria. Senyum :)
-Dengan adanya lagu, otak akan merangsang untuk cerdas. Adanya pergerakan akan merangsang badan untuk bekerja mengeluarkan peluh.
- Pembentukan gerakan tarian, merangsang kita untuk berfikir secara kreatif.
- Beramai-ramai akan mengeratkan ukhuwah. *Boleh jadi salah satu aktiviti dakwah. Cuma lagu itu perlu ditukar kepada lebih islamik yang rancak agar suasana dapat membangkitkan iman. Peace \^^/

Berusaha berjaya!!!

No comments: