Saturday, January 07, 2012

nak senang bersama-sama jugaaaak!

Gelak sama-sama. Bergurau sama-sama. Makan sama-sama. Senyum sama-sama. Sindir sinis sama-sama. Tidur sebantal lagi. Nikmat berkawan, hebat gilerrrrr! Study sama-sama. Berjaya sama-sama. Belanja kawan sama-sama. Shopping sama-sama. Berjalan sama-sama. Berlumba sama-sama. Best woa!

Tapi apa guna kalau semua tu kita boleh sama-sama tapi solat kita jarang bersama.

Saya sedih taw awak. Sebab saya teringat Rasulullah marah siapa yang tak solat jamaah kat masjid (ditujukan khas untuk kaum inche adam...). Tapi solat jamaah kan bagus. Kenapa kita perlu solat sorang-sorang sedangkan ada lagi kawan-kawan yang memerlukan khidmat kita untuk bercakap, "Jom solat jamaah!"

Just 3 words to say!

JOM SOLAT JAMAAH!!! (jay es jay!)

Haah, saya tahu juga solat jamaah tu sgt bagus malah berkali lipat ganda dia punya kebaikan. Bukan setakat pahala kita dapat taw. Solat jamaah pun boleh mengeratkan silaturrahim. Seriusly. Salam bersalaman, cium pipi. *Okeh, blushing. Bukan setakat salam dan ukhuwah yang kita dapat, malah lebih lagi. Boleh sampaikan ilmu even 1 ayat pun ok.

"Tadi saya terbaca ayat tentang syurga. Syurga itu indah dan Allah macam nak kasi tahu kita yang syurga ni hanya layak untuk hambaNYA diredhai."

*****senyap*****

OK. mungkin rasa tak cukup 1 ayat. panjangkanlah lagi. atau bak kata saintis, spesifikkan!

"Allah suka orang yang saling meminta maaf dan memaafkan."

*****senyum*****

OK. buat ayat yang mudah-mudah jer. moga sampai terus di hati.

Kita boleh senang-senang di dunia, tapi nak senang bersama-sama jugaaaakk untuk akhirat!!!

No comments: