Friday, January 13, 2012

Pakar Inspirasi!

"Jangan jadi pakar motivasi.
Kerana orang akan datang kepadamu jika mereka ada masalah sahaja.
Jadilah pakar inspirasi.
Maka akan ramai orang suka mendekatimu tidak kira mereka susah mahupun senang."

Saya sendiri sukar menafsirkan ayat ini.
Sungguh pada pandangan saya, pakar inspirasi itu jiwanya sangat dekat dengan Allah. Tenang. Menjaga tutur kata apatah lagi tindakan yang memberi kesan kepada orang lain.

Bagi saya, pakar inspirasi hati saya ialah Rasulullah saw ALYAA IS IN A GOOD MOOD


sungguh terinspirasi.
Subahanallah!

~Kemulian seorang yg menghafaz al-Quran.

Dr Yusuf al-Somadi (doktor bius) bercakap berkenaan pesakit,
"Syeikh Nidal seorang pemuda dalam umur 35 tahun, seorang imam masjid dan menghafaz al-quran keseluruhannya, dia masuk ke bilik operasi di Hospital Kerajaan al-Basyir di Jordan dan aku sendiri yg membiuskannya untuk menjalankan operasi pembedahan. Lihatlah kepadanya selepas selesai operasi dan dia masih di bawah kesan ubat bius tanpa sedikit pun sedar. Pastinya kamu mendengar dalam video itu suara aku dan aku cuba mengejutkannya. Allah Maha Besar." Subhanallah.~
 

No comments: