Friday, February 04, 2011

DATING dengan dia

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

assalamualaikum.
hari ini hari apa?
hari ini hari jumaat.
kenapa?
kerana hari ini hari bahagia.

berpeluk di khalayak ramai

ada kami kisah kalau kami berpeluk di khalayak ramai. mereka pun tak kisah. tiada pun yang menegur. kami berlaga pipi di khalayak ramai. kenapa. tak percaya ke? -ada aku kesah-

dulu pernah mimpi dia banyak kali. barangkali rindu. bila rindu memuncak, mesti mimpi dia. mimpi yang indah. nak tahu apa mimpi saya. saya pernah mimpi. bila pertama kali kami bersua saya menangis. saya menangis terharu kerana itu pertama kali berjumpa setelah 2 tahun kami tidak berjumpa. selepas itu kami berpeluk. lama sangat. tapi itu hanya mimpi. rasa sukar untuk percaya baru hari ini mimpi itu jadi nyata.

maaf 'scene' menangis itu tiada pula. ngeh88.

agenda diteruskan. kami berceloteh. kami berceloteh panjang.
cerita kisah dokter. dokter-dokter yang ada di RCMP.
klik di sini UniKL RCMP

seronok apabila DOKTER MANUSIA bertemu dengan DOKTER TUMBUHAN. bila berceloteh tentang masalah 'study' siap buat contoh bagai. 'respiratio
n' la, 'photosynthesis' la...dia pula berceloteh tentang 'muscle' la, 'genetic de
sease' la... perbezaan yang ketara ye di situ.

vs sumber daripada mr Google

kami meneruskan lagi celoteh kami. ngeh88. banyak kami celoteh.

berubah kepada lebih positif

banyak perkara sebenarnya sudah berubah. siapa yang tidak berubah?

rupa-rupanya baru saya tahu, manusia sebenarnya semakin dewasa, semakin 'complex' hidupnya. semakin banyak tanggungjawab dan amanah. semakin matang dalam membuat keputusan. semakin pandai menjaga hati. bila berbicara tentang hati, dia hadiahkan saya buku. 2 jam kami di MPH. nak tahu hadiah apa dia bagi.
::BAHAGIAKAN HATIMU::

dia nak hati saya bahagia. bahagia sentiasa. saya belum baca. apa yang saya tahu, dia sayang saya. dia tak mahu hati saya sakit-sakit teruk. dia mahu hati saya bahagia. sebahagia hati yang tenang.

sampaikan pesanan pada dia.saya pun nak awak tenang.istikharahlah.moga dapat jawapanmu.

ENTRY UNTUK AWAK

saya rindu awak.selamanya kawan ye.terima kasih.entry ini khas untuk awak.saya tak tahu awak baca atau tak.tapi saya hargai hari ini.awak sibuk nak 'final' exam.tapi awak sudi bersama saya hari ini.bukan nak ganggu awak.tapi saya rindu awak.terima kasih.

-indahkan ukhuwah itu kerana ALLAH-

2 comments:

drhidayahjamil said...

Assalamualaikum Alyaa...
terharu...sob3

moga pertemuan dan perpisahan kita diberkati Allah, InsyaAllah..sama2 lah kita berpegang dgn tali-tali Allah..
jaga diri baik2 ye..=)

jazaki,jazaki, jakillahu khairan..
walaki, walana..
InsyaAllah fil jannah..

Unknown said...

jazaki,jazaki, jakillahu khairan..
walaki, walana..
InsyaAllah fil jannah aidhan!!!

4eva frenz.