Wednesday, February 23, 2011

Missing something.

Semakin hampir. Semakin menggelabah.

Hari semakin hampir. Owh TIDAK!!!ALYAA IS DESPERATE

Hari-hari saya berpeluh. Dok berfikir. Terus berfikir. Dush88!!! Away please~

Cuti. 3 1/2 bulan. Planning terlalu banyak sebelum cuti.

::Nak buat novel la. Tapi tak cukup ilmu lagi.
::Nak hafal. Target tak sampai.
::Nak tunang. Tapi tak dak calon. <---tak boleh belah!
::Nak membaca buku sebanyaknya. Hmm.
::Nak perbaiki ilmu memasak. Jarang balik rumah. Penghabisnya, si dia yang jadi lecturer for subject cooking segala bila kami duduk bersama.

Masa.

Menyesali ke?

Hadoi!

Manusia-manusia. Kenapalah kamu suka membuang waktu?




Demi Masa

Demi masa...
Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Yang beriman dan beramal soleh
Ah...

Demi masa...
Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Nasihat kepada kebenaran dan kesabaran
Ah...

( korus 1 )
Gunakan kesempatan yang masih diberi
Moga kita takkan menyesal
Masa usia kita jangan disiakan
Kerna ia takkan kembali

Ingat lima perkara, sebelum lima perkara
Sihat sebelum sakit
Muda sebelum tua
kaya sebelum miskin
Lapang sebelum sempit
Hidup sebelum mati

Demi masa...
Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Yang beriman dan beramal soleh
Ah...

Peringatan demi peringatan.
Entah pasti atau tidak apa yang kita lakukan selama ini diterima ALLAH.

pesan pak ostat:
::kalau kita sudah yakin kita masuk syurga,
- solat rawatib kita tinggalkan,
- solat fardhu ditangguhkan,
- tengking kawan-kawan
- begaduh dengan adik,
- mengumpat,
- asyik bicara hal dunia kerana yakin syurga itu milik kita akhirnya.

pak ostat kata lagi,
:: kalau kita tidak yakin lagi, tentu kita buat sebaliknya.

Saya sedih.ALYAA IS SAD

muhasabah sebentar.ALYAA IS WAITING

Saya semakin tidak serius. Saya cuma catat catit apa yang penting. Penting buat pengajaran hidup saya. Pengajaran demi pengajaran. Ibrah demi ibrah. Maafkan saya andai tulisan sebelum ini banyak mengusik jiwa kamu. Saya cuma nak berkongsi. Berkongsi hidup dengan kamu. Life is not mine. But Allah is holding my life. Not only my life. Your life too, my dear.

Missing something ALYAA IS MISSING.

2 comments:

. said...

kenapa ni?
*senyum sambil angkat kening tanda tanya*

Unknown said...

banyak berehat sambil berfikir hal telah lepas.