Monday, February 28, 2011

Istimewa Hari Ini

Alhamdulillah. Ini post yang ke-100.ALYAA WISHES A GOOD DAY

Perjalanan 2 tahun blog ini sudah pun berlalu. Usiamu sudah 2 tahun wahai cik ilham.

Semakin lama kita berada di dunia realiti, semakin banyak tanggungjawab. Semakin banyak amanah yang perlu dipikul. Semakin faham akan setiap amanah yang sedang dipikul. Jadi tindakan pantulan perlu selari dengan matlamat.

Apa matlamat hidup kita ye?

Apa tujuan kita hidup?

2 soalan yang berlainan dengan jawapan yang berbeza. Matlamat kita adalah ALLAH. Kenapa matlamat kita ALLAH? Kerana dariNYA kita datang kepadaNYA kita kembali. Jadi apa bekalan yang kita bawa nanti kepadaNYA? Berbalik kepada persoalan yang kedua. Tujuan hidup kita adalah menjadi HAMBA kepada ALLAH semata dan menjadi KHALIFAH di atas dunia ini.
Dosa bertimbun.ALYAA IS GIVING UP Bila mahu bertaubat?

Tetapi masyarakat di sekeliling memerlukan pendukung agama yang mantap. Mereka dahagakan tarbiyah islamiyah. Mereka memerlukan biah soleh wa solehah.

Aku masih di sini. Tidak bergerak. Bagaimana aku layak menjadi penghuniMU di syurga kelak? Hanya melihat mereka bergelandangan.

Perjalanan yang ditempuh untuk melayakkan diri menjadi penghuni syurgaMU, subhanaALLAH, peritnya ya ALLAH!

Aku mahu menjadi seperti Tha'labah, ya ALLAH!ALYAA FEELS HOPE

Aku tahu pahitnya mujahadah ini kerana manisnya syurgaMU.

Bantulah kami, ya ALLAH!

"Sifat-sifat yang baik itu tidak dianugerahkan melainkan kepada orang-orang yang sabar dan tidak dianugerahkan melainkan kepada orang-orang yang mempunyai keuntungan yang besar"

(41:35)

No comments: