Thursday, February 03, 2011

cerita dia lagi.

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

kalau saya baca cerita sebelum ini, nampaknya bosan bukan. saya baca pun macam biasa-biasa. saya cuma bertatih dalam bidang bercerita ini. saya minat . saya pun ada cita-cita mahu menjadi seorang tukang cerita. cerita yang menjadi pengajaran kepada semua orang. bukan hanya sampah. tapi pengalaman untuk dikongsi bersama. ngeh88

****

kisah semalam

dia terus solat tahajud. khusyuk sangat. dia merintih pada Tuhan. dia mahu semuanya baik untuk dia. dia tidak mahu sedih-sedih. dia mahu jadi kuat. supermuslim yang hebat!!!

tut.tut.tut. ini bukan kentut ye. ini bunyi 'handset'. ada panggilan masuk. siapa punye88? tu dia. Blackberry!!!

assalamualaikum. baik. saya segera.
baru nak relek. ada patients collapse pulak. aku kene segera. kalau tak habislah aku nak kena jawab dengan HOD(Head of Department).

Dr F segera bersiap-siap. dia terlihat kelibat Ahmad. mahu sahaja ditegur. tapi tidak mengapalah. aku kena berlari sepantas cheetah. biarlah orang nak kata apa. aku ni kan jaguh pecut dulu.angkat bakul nampak!

ahmad masih berfikir tentang abah. dia meneruskan solat-solat sunat yang lain sehinggalah waktu subuh tiba. SUBUH??? SUBUH??? sekejap lagi pukul 7. yes! mesti dah boleh masuk.

tik tok tik tok. PUKUL 7! dia yang masih berbatik hijau berkopiah putih melangkah ke kaunter. nampaknya dia dibenarkan masuk pukul 8. abah apakah kau sedang merintih sakit? aku yang terasa pedihnya. dia duduk menuggu di hadapan kaunter. eyh, ibu ada. alhamdulillah.

ya ALLAH, ahmad. ada sini nak? bila sampai?

pagi tadi ibu. ibu jangan risau. lepas ni kita kena jumpa doktor. kita bincang dengan doktor ye.

kita memang ada appointment dengan doktor hari ini. pukul 8am.

ahmad urut dada. bukan tanda sakit ke apa. cuma rasa lega. tapi debar-debarlah. doktor? haish. lelaki ke perempuan? eyh asal aku tertanya-tanya. istighfar mad!!!

tangannya memegang erat ibu. ibu pun sama memegang erat tangannya.

bila masa itu tiba...pum pam pum pam dengan doktor yang sweet tu. Dr J. namanya Jaymilah. panggil dr J. dr kata hospital ini tiada kepakaran dalam virus berjangkit ini. hospital selayang ada kepakaran ini. cuma kalau dirujuk sana pun mereka kata yang sama. apa2 pu kaki kena potong. APA???? kena potong.

Oh NO88!!!! tak mungkin. hangpa tak da cara lain ka??!! mahu sahaja dia teriak satu hospital. dia tidak mahu menerima keputusan doktor itu.

ibu, lepas ni kita hantar abah ke hospital lain. kita rujuk dulu Hospital Selayang.

****
continued.

No comments: